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 Tremblez ennemis de l'Empereur!

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Crom
Arax, Inquisiteur
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MessageSujet: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeSam 28 Mai 2011 - 5:26

Les sistas sont en marche!
Du moins, un grand nombre de rumeurs tournant autour d'elles ont commencé à fleurir ces derniers mois et maintenant, voici du concret:
http://bloodofkittens.com/network/wp-content/blogs.dir/31/files/group-documents/16/1301586042-1301573276322.gif

Certes, on apprend pas grand chose (et encore, présence du répressor, des arbites spécialisés cac apparemment etc...) mais ça confirme bien que le projet est en cours de réalisation et même assez avancé!
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Crom
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeSam 28 Mai 2011 - 7:36

Les sistas :coeur:
Tiens, et si j'faisais des Battle Sisters démoniaques ? :bave: :noel:
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Valeriaan

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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeSam 28 Mai 2011 - 8:11

Des sistas démoniaques ?! Ce ne serront plus des sistas alors.
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Horus Lupercal
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeSam 28 Mai 2011 - 9:16

Fais quelque temps qu'il est visible ce scan. :(
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https://dowmod1.forumgaming.fr/forum.htm
Crom
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeSam 28 Mai 2011 - 9:34

Bah nan, ce seront des sistas du Chaos.
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeSam 28 Mai 2011 - 9:50

Avec un peu de chance il sera possible de faire une armée de l'adeptus arbites dirigée par un inquisiteur (si il font comme pour les chevaliers gris on aura les trois ordres).


Il y a plusieurs rumeurs recensées sur warhammer forum: http://www.warhammer-forum.com/index.php?showtopic=167349
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Arghit
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeSam 28 Mai 2011 - 12:04

Arf, ça sent le sapin pour les nécrons. :-(
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeDim 12 Juin 2011 - 12:27

Bon... c'est officiel, le nouveau dex sista parraitra en aout, pile pour mon anniversaire... sous forme de liste white Dwarf...
J'espère qu'ils remplaceront vite par quelque chose de complet parce que ça va juste me faire chier sans quoi...
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Arghit
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeDim 12 Juin 2011 - 14:17

Faut voir ce que ça donne... Du coup je m’achèterai mon premier Dwarf depuis des plombes en aout. :noel:
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeMer 15 Juin 2011 - 20:04

De nouvelles nouvelles de la part de blood of kitten.

Citation :
Ok, with that said let us get on with why you are really here some SoB rumors.

As always let us start with the easy ones that pretty much everyone figured was going to happen.

Allies gone
Inquisition gone
Faith streamlined
USRs updated to 5th
Cheaper Unit costs
Inquisition elements gone

So let start with the big one and perhaps most controversial change to Sisters of Battle: Faith

I am amazed reading around the Net how quite few people had great guesses on how the new faith works. One caveat about the faith rules: I only have most of the story so let us hope someone else can pluck the rest from the aether. The only thing that really stays the same is only faith producing units can use faith. Gone is the over and under rules based on model count and gone is faith powers that everyone can use. It is replaced with every unit has its own unit specific act of faith to call upon.

So for instance Repentia Act of Faith allows them to always land an attack even if they are killed before they can swing. They are little bonuses like re-rolling to wound and hit, no USRs. Now this if fine and dandy if you just pop a faith point and bam! power goes off, but not so fast. Acts of Faith require that you roll 5+ to activate . This makes faith much more unreliable… maybe. In addition every unit that can get faith generates 1d6 faith points per turn. This also means that a new faith pool is generated each turn with no storing of past faith. As well faith can be activated in multiple phases of the game, so for instance you can re-roll to hit in your shooting phase or in your assault phase. What is not clear is a few things. Like how many dice can you throw at a single act of faith? How many times can you attempt to activated a power? If you get an act of faith to go off in one phase does it carry over to the next phase? If you fail an act of faith does that mean you cannot try again in another phase? I don’t have the answers, but what do you think?

Random tidbits

All Faith generating units get +6 invul save
All units that can get transports get Immolators or Rhinos
Assassins gone (Death Cult still in)
Wargear with the same names as GK wargear stay and get changed over. (e.g. Psybolt Ammo)
Karamazov gone
Priests in, pretty much same as before.
No change to the general Bolter, Melta, Flame concept of the Sisters

Specifics

Sisters have about 5 HQ choices including Special Characters

St. Celestine: Same price as a Grand Master you get 2+/+4 saves, WS/BS 7 Jump Pack, Fleet, Power Weapons always wounds on 4+ Has the power to come back like GK Thawn if killed.

Confessor: Takes the slot of the old Inquisitors. Cheap HQ (Warboss). Can create a henchman band using most of the henchman found in the GK codex. What makes the Confessor extra deadly is the ability for it to re-roll hits and wounds for her and the squad. This is the translation of the rumor matrix. So think for one second about her and the Death Cult together?

Repentia: Cheaper close to SM cost. FNP, Rage, Fearless, 6+ invul, no transports

Battle Sister Squad: Cheaper 10-20 unit size (no combat squads), but has access to Immolators which begs the question… Immolators either get increased transport capacity or Sisters break the rules concerning model count and buying transports. Multiple acts of faith.

Exocists: Pretty much same as before.


Citation :
It is that time again, thanks for reading and posting your questions. Let me start by letting everyone know I have no idea (or will never know for sure) about new model releases. I don’t know if the new sisters release will be resin or plastic or the numbers in the boxes, but like I said before my bet is on Finecast re-release. Now with that out-of-the-way on to new rules…

What is not in the Codex

Repressors
Arbites

The Units (some more information than others)

Canoness: Here is my special shout out to the Canoness: you are terrible. I mean grossly underpowered. Now this is going to sound like a cop-op, but I am not going into details because my hope is that she will be changed before release. It just sounds and looks like she is an unfinished product. She gets her own retinue that cannot do anything; she starts out cheap, but her upgrades are expensive and lame when you compare to everything else. So here is hoping to GW getting her fixed.

Repentia: Forgot to mention they have fleet

Celastians: Cheaper than a Marine, but not really anything going for them (that I know of)… extra attack. Re-roll hits for act of faith

Sister Battle Squad: Can still get a Heavy Flamer

Shraphim: They are pretty amazing. Cheaper than a Space Marine you get a Jump Packing, Hit and Running, and an act of faith that has them re-rolling wounds. You can also upgrade them to run with double hand flamers and melta pistols. They act both as an extra close combat weapon and become assault 2 instead of being twin-linked. So that means Assault 2 melta weapons.

Dominion Squads: Still get 4 special weapons. Act of Faith twin-linked.

Retributor Squads: Pretty fantastic. CHEAP! Talking under Long Fang cheap to fully kit out. Expect the return of the Heavy Bolter with these. Act of Faith is Rending.

Penitent Engines: Again fantastic. Same statline (Walker). No Scout or Infiltrate. Cheaper and can be a squadron aka 9 Engines. They still get the 1D6 attacks, but any wounds generate additional attacks (don’t know if they work like Blood Talons). 6+ Invul (don’t know if they generate faith)

That is all I got guys, if I get more will let you know. As always you can get a new developments by following Blood of Kittens.
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Arghit
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeMer 15 Juin 2011 - 20:33

Si ce truc est vrai les Celestes vont devenir assez porcs... enfin truies... enfin je me comprend.
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Arax, Inquisiteur
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeDim 24 Juil 2011 - 0:52

http://bloodofkittens.com/network/groups/grey-knight-rumors/documents/

Le gros du dex est dispo sous forme de document open office... je ne prononcerait pas tant que je n'aurais pas les règles complètes ni les coûts.
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Arghit
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeDim 24 Juil 2011 - 13:19

Ouai faut voir les couts. Pour le moment le tout m'a l'air d'avoir été nerfé tout de meme.
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Valeriaan

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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeMar 9 Aoû 2011 - 17:28

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Tenkaranpu
La chienlit c'est lui!
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Localisation : Quelque part, en train de se lamenter que le Fandex Jipang n'a eut aucun succès...

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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeMer 10 Aoû 2011 - 16:32

OMG : "le bestiaire" qu'ils disent ! Pour des femmes, des Soeurs de Batailles ! Est-ce qu'il y a aura ne serait-ce qu'un seul animal dans cette liste ? Est-ce qu'il savent que François 1er avait voulut condamné à mort un type par ce qu'il avait manqué de respect à une Dame de la Cour ?!

Ca va être un remake du codex Blood Angels publié sur White Dwarf en deux parties différentes, la liste ne pouvant bien sur pas vraiment être jouées sans les deux (là ça va être encore pire que pour les BA, puisque leur équipement est fortement Astartisé, tandis que pour les SoB il y a plein d'équipements qu'on retrouve pas dans les autres codex impériaux, et qui donc nécessite d'avoir la description dans la première partie). D'ailleurs, j'ai jamais été fan des profils qui n'indiquent pas le coût en points.

Sur mes copies des codex Démons et SMC, j'ai écrits au bic les coûts en points des figurines dans leur description principale. Incroyable mais vrai, une telle mutilation ne devrait pas à être nécessaire, mais Gros Woleur a décidé qe ça l'était ! C'est n'importe quoi. Et à mon avis pour l'édition du WD, ça va juste être un truc fonctionnel et sans grande originalité par rapport au codex CDS. S'ils reprennent trop de trucs de l'Arsenal, ça sera inutile de ré-éditer. S'ils en reprennent pas assez, ça va être un scandale car ça diminuera l'utilité et l'efficacité de la liste. S'ils mettent trop de trucs originaux, ça nuira à la futur ré-édition du codex dans les règles.

Franchement les gars, n'espérez pas trop, car avec Gros Wotour, l'espoir c'est la preview de la déception.
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Arghit
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeJeu 25 Aoû 2011 - 9:23

Citation :
Regular Sisters 12 pts each
Cannoness 65 pts base
Confessor 75pts base
Preacher 45 pts base
St. Celestine 115 pts
Repentia 90 pts 4 + 1 Mistress
Celestian & Seraphim 15 pts each
Retributer 85pts for max heavy bolters (4)
Exorcists 135pts base


Couts hypothétiques de ces dames selon Blood of Kitten.


http://bloodofkittens.com/network/groups/40k-rumors/

Plus de précisions en anglais ici.
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitimeJeu 25 Aoû 2011 - 9:54

Ok, c'est cool, j'ai perdu une armée! :fete:
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MessageSujet: Re: Tremblez ennemis de l'Empereur!   Tremblez ennemis de l'Empereur! Icon_minitime

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